Eshops webáruház
compare_arrows0

Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
 
Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési Feltételeket szíveskedjen átolvasni, mert
megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek
tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket mely Ön és az A.R. Center Hungary
Kft között, az ajánlat tétel elfogadásával szerződésként létrejön. Továbbá tudomásul veszi,
hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen
ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés
leadására. Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a
termékekkel, a vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van,
abban az esetben vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek
egyikén.

A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai
Név: A.R. Center Hungary Kft
Székhely: 1061 Budapest, Paulay Ede u. 15.
Adószám: 26265687-1-42
Cégjegyzékszám: 01-09-320952 Nyilvántartásba vette a Fővárosi Cégbíróság
Kapcsolattartó neve: Somorjai L. Attila
Számlavezető bank: Név: Magnetbank Budapest
Számlaszám: 16200106-11623083
(továbbiakban Eladó)
A webáruház elérhetőségei
Levelezési cím: 1061 Budapest, Paulay Ede u. 15.
Telefonszám: 0036 70 341 9749
A cég elektronikus elérhetősége: arcenterhungary@gmail.com
A webáruház domain cím: http://estores.hu
 
 
 

A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
 
Ahttp://estores.hu/ webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók
közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a
termékoldalon találhatók. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így a termék tényleges
színe nem mindig egyezik meg a valósággal. A termék mellett található vételár forintban
értendő és mindig a kiválasztott termék bruttó ára. A termék ára a mindenkori hatályos
jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazza. A szerződés nyelve magyar. A
szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek és nem kerül iktatásra. A szerződés a
későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem utal.
 
A rendelés menete
 
1.A termék kiválasztása
 
A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb
ismertetőjét. A termékfotón látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve abban
az eseteben, ahol a termékleírás azt külön kiemeli.
 
1. A termék kosárba helyezése
 
A termék darabszámának megadását követően a vásárló a KOSÁR gombra kattintva tudja egy
virtuális kosárba helyezni a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre
fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza a
VISSZA A TERMÉKEKHEZ gombot és tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt
terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
 
1. A kosár tartalmának megtekintése
 
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására.
Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben a
DARABSZÁM oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát, majd nyomja meg a FRISSÍTÉS gombot. Amennyiben törölni kívánja a
kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a TÖRLÉS gombot. Amennyiben nem

szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek darabszámának és árának
ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben kattintson a TOVÁBB A
PÉNZTÁRHOZ gombra.
 
1. Regisztráció
 
A webáruházban lehetősége van regisztrálni, vagy regisztráció nélkül vásárolni. A
regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalmakkor a webáruházban vásárolni, naprakész
lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit. Amennyiben
regisztrál, akkor a regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud továbblépni a
rendelési folyamatban. Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a
bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával továbbléphet. Ha a regisztráció nélküli
vásárlás mellett dönt, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a
rendelési folyamatban.
 
1. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása
 
A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok (név, cím, e-mail cím, telefonszám)
megadása szükséges. A webáruházrendszer a számlázási adatokat automatikusa tárolja, mint
szállítási adat. Amennyiben számlázási és a szállítási adatok eltérőek, abban az esetben a A
SZÁLLÍTÁSI CÍM MEGEGYEZIK A SZÁMLÁZÁSI CÍMMEL rubrikában lévő jelölést el
kell távolítani, és a szállítási adatokat meg kell adni. A rendelési adatok megadása során
Önnek lehetősége van a termék fizetési módját kiválasztani. A MEGJEGYZÉS
szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg információkat a rendelésével kapcsolatban.
 
1. A rendelés ellenőrzése
 
A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát,
szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, abban
az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!
 

1. A rendelés véglegesítése
 
Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben a
MEGRENDELEM gomb megnyomásával küldje el rendelését. A rendelés elküldésével
elfogadja a webáruház Általános Szerződési Feltételeit és tudomásul veszi, hogy a rendelés
fizetési kötelezettséggel jár. A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló tekinthető
ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre,
mikor az Eladó az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által
küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel
elfogadásának.
 
Árak
 
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek
mellett találhatók. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az árak részben tartalmazzák
a szállítási költséget.. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés
véglegesítése előtt, valamint a Szerződési Feltételek között is megtalálható.
 
Eljárás hibás ár esetén
 
Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron
szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás
áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás
áron történő rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely
azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve
módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még
egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a
szerződéstől.
 
 
A rendelés feldolgozása
 
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-16 óráig történik. Természetesen a Vásárló
ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon
kerül feldolgozásra.

 
A rendelés teljesítése
A megrendelt termékek 3-14 munkanapon belül kiszállításra kerülnek függően az aktuális
raktárkészlettől valamint a szállítás paramétereitől.
 
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
 
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy
törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem
véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a
kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ön a megrendelés
véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a
pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A
rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a
visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
 
Visszaigazolás
 
Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását
követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható
szállítási időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Eladó köteles a Vevő részére a
megrendelést késedelem nélkül - 48 órán belül - visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik
meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket
átvenni.
 
Fizetési módok
 
Banki átutalás: Amennyiben a megrendelt termék árát banki átutalással szeretné kiegyenlíteni,
abban az esetben válassza a Banki átutalás fizetési módot. A megjegyzés rovatba írja be a
nevét és a rendelési azonosítót. Az átutaláshoz szükséges adatok (Kedvezményezett neve,
Kedvezményezett bankszámlaszáma, Kedvezményezett bankja) megtalálhatók a webáruházat
működtető vállalkozás adatai között.
 

Bankkártyás fizetés: Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával.
Bankkártyás fizetés lépései: Válassza ki a megrendelni kívánt terméket, melynek összegét
bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni. A fizetési módok közül válassza ki a bankkártyás
fizetési módot. Ezt követően átirányítjuk a megadott Bank biztonságos fizetést garantáló
oldalára, ahol a kártyaadatait tudja megadni a fizetés megkezdéséhez. A kártyaadatok
megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót. A fizetést követően
Ön visszatér a webáruházunk oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A
sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni
engedélyezést jelenti – a kiválasztott Bank elindítja a Vevő kártyájának megterhelését a
kiválasztott áru(k) ellenértékével.
 
Termék ellenőrzése
 
Termék ellenőrzés: A vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor
ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a
terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Mennyiségi reklamáció, illetve sérülés miatti
reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel
készül, amelyen jó minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor
bontatlan volt (tehát a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti
a csomag teljes tartalmát.
 
Szállítási módok
 Csomagküldő szolgálatok útján, postai úton, gyorspostai úton, futárszolgálatokkal.
A szállítás díja 0.-Ft-3500.- Ft
 
A szállítástól való elállás
 
Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az
esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben
visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor.
Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az
esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni. A webáruház nem köt
szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy
nagykorú.
 

A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:
 
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14
napon belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a
fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére.
Az Eladó az elállás jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget -
ideértve a kiszállítási költséget is - visszafizeti a fogyasztó részére. Amennyiben az Eladó az
elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy
az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék
kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően,
de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló
határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap. Több termék adásvételekor, amennyiben
az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék,
illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal. Ha a szerződés
megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az
ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget
megszünteti. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére
felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:
 
Elállási / Felmondási nyilatkozat minta
 
A fogyasztó az alábbi elállási minta kitöltésével és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával
is gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén
töltse ki és juttassa vissza).
Címzett: A.R. Center Hungary Kft
Cím: 1061 Budapest, Paulay Ede u. 15.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére
irányuló
szerződés tekintetében:
Termék/ek neve/i:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ....................................
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől
számított
1. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak
az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés
alkalmával a postára adás dátumát kell figyelembe venni. A fogyasztót terheli annak
bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban
meghatározottak szerint gyakorolja.
 
A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása, vagy felmondása esetén
 
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől
számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint
például a kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni
azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő szállítási mód választásából adódik. A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak
megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a
fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó
kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat,
de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Az Eladó
jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani,  amíg
vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt
visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga
fuvarozza vissza.
A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül
további pénzbeli követelésre feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető
olyannak, mint amit a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett
opciót (előre kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a fogyasztónak a többletösszeg fizetésének
elkerülése érdekében el kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó
részére az így kifizetett összeget visszatéríteni.
 

A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén
 
Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben
köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől
számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázási cím: 1061 Budapest, Paulay Ede u. 15. Hungary
Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően élni
szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni,
illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő
lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban
felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót
ezenfelül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru
visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a
fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási
jogról.
 
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
 
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja az
elállási jogát az alábbi esetben:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
- Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
 

Kellékszavatosság
 
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, vagy
kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a
vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy
a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles
bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 
Termékszavatosság
 
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett;
kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 

Jótállás
 
Milyen esetben élhet Ön a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet; alapján jótállásra
köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet
mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő
elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az
üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a
jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási
határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy
szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása
a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának
elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték
megfizetését igazoló bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az
esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal
érvényesíthetőek. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen
feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítése
során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően
alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy
javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás
lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére
abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a
Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül
érvényesíti csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás
a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy
a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó
jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
 

A kötelező jótállás alá eső termékcsoportok
 
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény,
fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és
ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-,
légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő
tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép,
villanybojler, szivattyú;
2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen mikrohullámú sütő, kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép,
vízforraló, konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő, gofrisütő,
szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos pizzasütő, elektromos
rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos popcorn készítő, elektromos
kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely, rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző,
ételpároló, légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen tűzhely, konvektor, gázkazán,
gázbojler, gázgrill, gázzsámoly, gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti eszközök 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen kapálógép, fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen láncfűrész,
fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű, körfűrész, gyalu;
6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati segédeszközök és készülékek, valamint
napszemüvegek 10 000 Ft eladási ár felett;
7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
elektromos masszírozó, mágneses termék, fényterápiás eszköz;
8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos
kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár,
személygépkocsi, lakóautó, lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen pelenkázó-, illetve
mosdató-állvány, babakocsi, magas- és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági
gyermekülés;
11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet igénylő gyermekjátékok bel- és
kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft eladási ár felett;
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest,
fényforrás;
14. biztonsági riasztó- és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
telefon, mobiltelefon, telefaxkészülék, több funkciós készülék;
16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen üzenetrögzítő,
kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna rendszerek és ezek
részegységei, televízió, projektor, videomagnó, rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra,
műholdas helymeghatározó, lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és
lejátszó, DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író, asztali
médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal,
mikrofon és fülhallgató, head-set;

17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen asztali
számítógép, laptop, note-book, tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner,
fényképezőgép, film- és hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon,
fotónyomtató, film- és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó,
pendrive, memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen
film- és írásvetítő, filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen távcső, látcső, mikroszkóp,
teleszkóp;
21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft eladási ár felett;
24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft eladási ár felett;
25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár
felett;
27. villamos energiával működtetett szépségápolási eszközök 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen hajszárító, hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási
ár felett;
29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és
alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett.”
 
Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
 
A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a
kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy
a megrendelt termékkel kapcsolatban.
Az ügyfélszolgálat e-mail címe: info@eshops.hu
 
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
 
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos
panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatják a webáruház üzemeltetője részére. Az
eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és
25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben az eladó a vásárló által
megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló
részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy
panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az

eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes
békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési
címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles
megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait
az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken
tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 1061 Budapest, Paulay Ede u. 15.
Email cím: info@eshops.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
 
Fogyasztóvédelmi hatóság
 
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási
hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását
követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok –
amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei
Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található:
http://komanyhivatal.hu
 

Békéltető Testület
 
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult
fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes
Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A
fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát
közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a
szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület
eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye,
vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja
kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez
igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét; a fogyasztó
álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják
saját álláspontját; a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte
rendezni közvetlenül a vállalkozással; a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy
nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem
kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást; tartalmaznia kell azt, hogy
mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. Végül a kérelmen szerepelnie kell a
fogyasztó aláírásának Mind ezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot,
melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják,
hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető
testületi eljárásban.
 
Békéltető Testületek elérhetőségei:
 
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu
 
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;
 
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
 
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: info@csmkik.hu;
 
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
 
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;
 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;
 
 
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: hkik@hkik.hu;
 
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
 
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
 
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
 
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
 
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc

E-mail cím: skik@skik.hu;
 
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
 
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
 
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008,

Fax száma: 88/412-150
Név: dr. Vasvári Csaba elnök
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
 
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu
 
Bírósági eljárás
 
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz
fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az
eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli
állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok
bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti
kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.
 
Online vitarendezési platform
 
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így
ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen
keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók
tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol
minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az
eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető
Testület látja el.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Hatályba lépés dátuma: 2018.05.25.__
Garanciális feltételek
Az A.R. Center Hungary Kft a törvényben meghatározott garanciális feltételeket
biztosítja. A garanciális igények minden esetben az általunk kibocsátott számla felmutatása
ellenében kerülnek teljesítésre.
A termékeket a garancia időn belül történő meghibásodása esetén a legtöbb esetben cseréljük.
A termékek ki és beszerelésének költségei minden esetben a vásárlót terhelik! A terméket
kérjük szakszerűen becsomagolni és a csomag szállítását végző futárszolgálatnak átadni. Az
áru átvétele után azokért a meghibásodásokért, melyekre a garancia egyébként érvényes, de a
vevőnél külső behatások, illetve nem rendeltetésszerű használat és a nem megfelelő
csomagolás következtében keletkeztek, az eladó nem vállal felelősséget.  
1. Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a
szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít
hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát
a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Kellékszavatosság
1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
2. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
3. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
4. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja,
illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét

azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott
okot.
5. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
6. Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később,
mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor
felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
7. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
8. Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
10. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta.
A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles
bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
 
Termékszavatosság
1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
2. Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
3. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
4. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
5. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
6. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
8. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
9. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
10. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése
esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének
eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 
Jótállás
1. Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
2. Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra
köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
3. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
4. A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére
történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja
végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A gyártó (forgalmazó) egyes termékek
esetében plusz jótállási (garancia) időt ad meg, mely a számla melléklete ként átadott
jótállási jegyen feltüntet.
5. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
6. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként
viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn belül és azon túl (szakmailag
elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért,
amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a
termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
8. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató
köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
 
1. A szavatossági igény esetén történő eljárás
1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával).
3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót
terhelik (Ptk. 6:166. §).
4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.

5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről
annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén
az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt
munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles
megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb
tizenöt napon belül elvégezze.


Tudomásul veszem, hogy a(z) [A.R. Center Hungary Kft.] ([1061 Budapest, Paulay Ede utca 15.]) adatkezelő által a(z) [http://estores.hu] felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [Név, E-mail cím, Számlázási cím, Szállítási név, Cég neve, Szállítási cím,]. Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff